Comercializarea biletelor de transport rutier si aerian

Stimati clienti, va anuntam ca aveti dreptul sa solicitati conditiile generale de transport inainte de achizitionarea biletului de calatorie.

Inainte de emiterea biletelor de avion aveti dreptul sa solicitati atat conditiile generale de comercializare a biletelor de avion, cat si conditiile generale de transport aerian.

COMERCIALIZAREA BILETELOR DE TRANSPORT RUTIER

COMERCIALIZAREA BILETELOR DE TRANSPORT AERIAN

– Operatorii de transport rutier au obligatia sa se asigure de faptul ca pasagerii au luat cunostinta de conditiile generale de transport. In acest sens, pe fila biletului de calatorie care ramane la operator, pasagerul va certifica prin semnatura faptul ca a citit conditiile generale de transport rutier.
– Operatorii de transport rutier sunt obligati sa insereze pe biletele de transport un extras cu cele mai importante clauze din conditiile generale.
– Pasagerii vor fi informati, prin intermediul conditiilor generale de transport, despre posibile intarzieri de la graficul de circulatie, prin utilizarea termenului de “Granita acceptabilitatii” ca fiind un eveniment imprevizibil, strain de vointa operatorului de transport rutier, care face imposibila respectarea graficului orar. (De exemplu: controale ale Autoritatii Rutiere Romane, aglomeratie la punctele de trecere a frontierelor, defectiuni tehnice etc.) Granita acceptabilitatii va fi de maxim 6 ore.
– In cazul in care un pasager nemultumit se adreseaza direct OJPC-ului, inspectorii vor recomanda acestuia ca mai intai sa depuna o plangere direct catre operatorul de transport pentru rezolvarea amiabila a diferendului, fara a se refuza primirea reclamatiei si la OJPC
– In cazul in care biletele de transport rutier sunt vandute de catre alta entitate decat operatorul de transport, revanzatorul este obligat sa informeze pasagerul despre conditiile generale de transport ale opratorului si sa i le puna la dispozitie la cerere.
– De asemenea, agentul revanzatorului are obligatia sa se asigure ca pasagerul a luat la cunostinta conditiile de transport ale operatorului de transport, pasagerul certificand prin semnatura urmatorul text: “Am luat la cunostinta de faptul ca SC…. SRL” are calitatea de revanzator, mi-au fost aduse la cunostinta conditiile generale de transport si datele de contact ale operatorului de transport, iar in cazul in care nu se respecta aceste conditii, ma voi adresa mai intai cu plangere direct operatorului de transport, la adresa indicata de catre revanzator. ”

1. Natura zborului: regulat/charter/low fare (rezervare efectuata in alta parte decat in CRS).
2. Costul total al biletului.
3. Conditiile tarifare ale biletului:
a. Posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii.
b. Posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii.
c. Conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans.
4. Tip bilet emis: electronic/paper.
5. Cantitatea de bagaje pe care pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit, atat ca bagaj de mana, cat si ca bagaj de cala, precum si costul/kg a bagajului ce depaseste greutatea admisa.
6. Orele de operare, decolare, aterizarea, escala.
7. Itinerariul de zbor.
8. Compania aeriana care opereaza pe ruta solicitata.
9. Timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare. 10.Informatii in cazul piederii biletului.
11. Moneda de emitere a biletului: RON/EURO.
12. Modalitatea de plata: cash, card, factura.
13. Nivelul taxelor de serviciu pentru:
a. Emitere a biletului
b. Reemitere
c. Schimbare data de rezervare
d. Rambursare totala sau partiala a biletuli
e. Alocarea locului in avion
14. Dupa informarea completa in legatura cu informatiile de mai sus, pasagerul poate solicita emiterea biletului in cunostinta de cauza, agentul emitent fiind degrevat de orice responsabilitate, cu exceptia celor legale. Toata responsabilitatea privind efectuarea calatoriei, din momentul emiterii biletului, revine companiei aeriene.
15. Recomandam pasagerului verificarea conditiilor de transport aerian cu 24 de ore inainte de calatorie. Informarea poate fi realizata eficient daca pasagerul contacteaza telefonic aeroportul si/sau compania aeriana.

Reprezentantii agentiilor de turism au obligatia sa inmaneze oricarui solicitant conditiile generale de transport.

 

error: Continut protejat !!